Keď je FUNdraising FUN

ipcko
Približne mesiac pred druhými narodeninami internetovej poradne IPčko.sk sme rozmýšľali nad tým, ako osláviť dva roky existencie a takmer 9000 chatov. Z narodenín IPčka sme sa veľmi tešili a chceli sme, aby túto radosť ľudia zdieľali s nami. Preto sme si hovorili, že potrebujeme ľudí, ktorí nás poznajú (a nielen ich) zaangažovať a pozvať ich k tomu, aby naše narodeniny oslávili spolu s nami.
Nápad
Na našej facebookovskej skupine fungujeme už pomerne dlho a tak vieme, že nie každý príspevok a každá fotka sa stane úspešnou len kvôli tomu, že je na internete. Chcelo to niečo zaujímavé a hlavne niečo, čo ľudí pobaví. Je to predsalen smiech a dobrá nálada, ktoré ľudí spájajú a vzbudzujú ich pozornosť. A ak sa nám už podarí vzbudiť pozornosť, prečo ju hneď nevyužiť na to, aby sme ľuďom povedali o tom, čo robíme?
Náhodou sme v čase premýšľania nad oslavami narodenín IPčka narazili na skvelú kampaň od Heinekenu, v ktorej za každý facebookovský like nafúkli vo svojej kancelárii jeden balón. Podarilo sa im tak získať pozornosť vyše 12 tisíc ľudí. Povedali sme si, že narodeninová atmosféra a balóny jednoducho idú dokopy a takéto niečo by sme si zároveň chceli jednoducho vyskúšať.
Myšlienka
Nápad bol teda na svete, chýbala mu už iba myšlienka. Rozhodli sme sa, že namiesto facebookovských likeov by sme mohli celú kampaň nastaviť ako fundraising a za každé vyzbierané euro nafúkneme jeden balón.
Pri fundraisingu však existujú určité pravidlá, preto ak mala byť naša kampaň úspešná potrebovali sme si položiť pár otázok. Odpoveď na otázku ako zaangažovať a motivovať ľudí sme už mali. Chýbali nám ešte odpovede a otázky: Ako dlho bude kampaň trvať? Čo je predmetom fundraisingu?
Plán
Napriek tomu, že malo ísť o narodeninovú kampaň, rozhodli sme sa naše narodeniny oslavovať celý týždeň. Pri jednodňovej kampani hrozilo, že si ju nikto nevšimne. Osem dní sme teda rozplánovali a pripravili grafické podklady, krátke videá a facebookovské statusy, ktorými sme ľudí lákali na našu výzvu na stránke ľudiaľuďom.sk. Každé video, každý obrázok a každý status mal svoje miesto.
Vrchol kampane sme stanovili na šiesty deň. Počas tohoto dňa sme zdieľali na sociálnych sieťach fotky z našej kancelárie, aby fanúšikovia videli ako rastie počet nafúknutých balónov.
Cieľ
Kampaň bola teda pripravená, rozplánovaná, ale k jej úspešnosti chýbala najdôležitejšia vec. Cieľ. Je dobré, ak ľudia vedia, čo všetko naša organizácia robí. Ak však má človek venovať peniaze na dobrú vec, platí – čím konkrétnejšie, tým lepšie. Preto sme namiesto propagovania všetkých našich projektov zvolili propagáciu jediného – IMAGE víkendu. IMAGE víkend je zážitkový program pre mladých ľudí z našej internetovej poradne, ktorý ukazuje ako dostať na povrch to, akými sme vo svojom vnútri. Je o tom, ako sa vyrovnávať s tým, čo je. Ako už teraz rozvíjať to, čo bude. Mladí na ňom majú možnosť spoznať samého seba. Náklady na zorganizovanie IMAGE víkendu sú pomerne vysoké, a preto sme ľuďom ponúkli možnosť zaplatiť IMAGE víkend pre samotných účastníkov.
Priebeh
Už počas prvých pár dní pribudlo na našu výzvu niekoľko desiatok eur, v polovici týždňa to bolo už dokonca niekoľko stoviek eur. Pre nás to znamenalo kopec balónov, nafukovanie a mozole na prstoch od viazania. Fotky, ktoré sme plánovali uverejňovať až v narodeninový deň sme zdieľali na sociálnych sieťach už v predstihu a to nielen na našej fanpage, ale aj na našich súkromných účtoch, čo značne zvýšilo pozornosť. Fotky kancelárie naplnenej balónmi vyvolali záujem a hlavne nútili ľudí pýtať sa na dôvod takejto akcie.
Akcia však vzbudila aj záujem darcov. Keďže šlo o pomerne krátku kampaň, nedokázali sme zapojiť veľké množstvo darcov, no podarilo sa nám výrazne zaangažovať tých, ktorí sa rozhodli nás obdariť. Kampaň sme začínali s jednou 500 eurovou výzvou, no počas týždňa sme museli vytvoriť ešte jednu, keďže sa naplnila veľmi rýchlo. Pred ukončením sa však naplnila aj tá, a tak sme dva dni pred skončením kampane mali vyzbieraných vyše 1600 €.
Zaangažovanosť darcov
Už od začiatku kampane boli darcovia zvedaví na priebeh nášho balónového nápadu. Priebežne sledovali fotky toho, ako nám pribúdajú v kancelárii desiatky balónov. Keď sa nám podarilo vyrovnať počet balónov s vyzbieranými eurami, poslali ďalší dar, aby nás nenechali v nečinnosti a prinútili zaplniť našu kanceláriu ešte viac. Takto sme s našimi darcami boli vo veľmi blízkom a hmatateľnom kontakte a dokázali ich zabaviť. Bavili sme sa však aj my a hlavne sme sa tešili z priazne nášho okolia.
Výsledok
Vďaka podarenej kampani sa nám podarilo vyzbierať peniaze nielen na jeden, ale pravdepodobne aj na tri IMAGE víkendy, na ktoré môžu prísť účastníci úplne zadarmo. Skúsenosť z toho posledného IMAGE víkendu nám ukázala, že robiť tieto aktivity pre mladých má naozaj význam.
Za túto úspešnú fundraisingovú kampaň ďakujeme darcovskému portálu Ľudiaľuďom.sk a našim štedrým darcom!

Marek Madro podporuje výzvy

Image 71

VŽDY a VŠADE – Pomoc na dosah

IPčko.sk je internetový portál, na ktorom pomáhame ľuďom VŽDY, keď sa cítia bezmocne, bezradne, sami, keď nevedia čo ďalej. Chceme však robiť všetko pre to, aby sme vedeli pomáhať aj VŠADE.

Podporiť výzvu

Image 51

Terapie pre Filipka

Detský autizmus nám kompletne zmenil život. Ten Filipkov sa však vďaka terapiám začína meniť k lepšiemu....

Podporiť výzvu

Image 20

Pomoc pre Tomáška a jeho rodinu

Pomôžte nám prosím, aby sme zvládli náročnú situáciu pri Tomáškovom zdravotnom stave....

Podporiť výzvu

Image 1

Bezpečnejšia alternatíva

Mať na výber je dôležité rovnako ako akceptovať a rešpektovať ľudí a ich rozhodnutia. My to vieme. Preto ponúkame našim klientom bezpečie a možnosti ku skvalitneniu svojho života bez prekážok,...

Podporiť výzvu