Premiéra filmu Diana už dnes večer

IMG_6312.CR2

Premiéra filmu Diana je už doslova predo dvermi. Dnes sa v bratislavskej Eurovei uskutoční slávnostná premiéra, ktorá uvedie tento dlhoočakávaný film aj do slovenských kín. Spoločnosť Bonton Film sa prostredníctvom e-aukcií rozhodla upozorniť na tému, ktorá bola Diane tak blízka – deti. Zapojením sa do e-aukcií “Pozvánka na premiéru filmu Diana“, “Toaletná voda Forever Orchid” a “Filmový balíček”  tak každý z Vás mohol a môže prispieť na aktivity OZ Malíček, ktoré sa venuje predčasne narodeným deťom a ich rodičom.

V predchádzajúcich článkoch ste si mohli prečítať o prípravách filmu Diana. Dnešný blog vám napovie viac o castingu na režiséra.

„Voľba režiséra je  súčasťou našej práce. Je to kľúčové rozhodnutie, ktoré musíte urobiť a my sme ho chceli urobiť správne,“ poznamenáva Bernstein, majiteľ produkčnej spoločnosti. Ich hľadanie ich priviedlo k Oliverovi Hirschbiegelovi, nominovanému na Cenu Akadémie za film Pád Tretej ríše, film, ktorý videli niekoľkokrát. Producenti poznali Hirschbiegelovu schopnosť urobiť dramatický príbeh o niekom veľmi známom. „Už nakrútil vynikajúci film o legendárnej historickej postave, v tomto prípade diabolskej, a jej posledných dňoch života. Diana je úplne inou legendou, ale v istom smere rovnako ako on aj ona zostala uväznená vo svojom bunkri.“

V tom čase sa producenti vôbec nezaoberali tým, či je Hirschbiegel britským režisérom, alebo nie. „My sme len mali pocit, že Oliver je pre tento film dokonalou voľbou,“ tvrdí Bernstein.

Hirschbiegel o ‘Princeznej Diane’ vedel, ale príbeh, ktorý chceli filmoví tvorcovia rozpovedať, až tak dobre nepoznal. Keď mu po prvý krát poslali scenár, nechcel si ho ani len prečítať. „Princezná Diana ma vôbec nezaujímala, ale môj agent mi povedal, že Stephen Jeffreys je vynikajúci autor, tak som si scenár napokon predsa len prečítal. A bol som veľmi prekvapený – po desiatich stránkach ma to úplne vtiahlo, zrazu som mal v rukách niečo, čo som vôbec nečakal – strhujúci a dojemný príbeh lásky.“

Scenár bol v čase, keď sa k tímu pridal režisér, v podstate hotový, ale Hirschbiegel chcel, aby si diváci viac uvedomili prítomnosť médií a ochranku, ktoré ju neustále obklopovali. „Oliver veľmi rafinovane ukazuje, ako je život celebrity neustále monitorovaný a myslím, že to vo filme pomohlo umocniť pocit o Dianinej izolácii a citovej prázdnote,“ vraví Jeffreys.

Bernstein priznáva, že mať nemeckého režiséra bolo zaujívavé, pretože nemal žiadne očakávania ani predstudky. „Myslím že toto bolo veľkou výhodou, pretože všetci sme mali okolo seba niekoho, koho napokon zaujímal len ten príbeh namiesto pochopenia okolitých súvislostí a histórie. Ale toto je u nás v Británii bežné.“

Hirschbiegel priznáva že fakt, že nie je Brit, mu pri výrobe filmu veľmi pomohol. „Ja ako Nemec nie som súčasťou toho, čo sa v tejto krajine deje a preto môžem mať odstup a veľmi jasný pohľad na vec. Mal som pocit, že môžem urobiť film, ktorý bude autentický, spravodlivý a pravdivý tak, ako sa len dá a to bez toho, aby som sa musel čohokoľvek obávať.“

Pri príprave na film si Hirschbiegel urobil svoj vlastný prieskum. Čítal rovnaké knihy ako ona, znova a znova študoval jej videá a svoje steny pokryl jej fotografiami. „Stretol som veľa ľudí, ktorí k nej mali blízko, ale najužitočnejšími boli pre mňa fotografie. Je to jej výraz, postoj, jej oči, spôsob ako sa na ňu dívali ľudia – tie fotky rozprávajú milión príbehov.“ Hirschbiegel mal prístup aj k mnohým osobným listom, ktoré Diana napísala a tieto sa pre neho stali kľúčovým zdrojom informácií. „Napísala asi šesť listov denne, v ktorých opisovala svoju situáciu, myšlienky a pocity. Bola tiež maniačka do telefonovania a veľmi priamo vždy hovorila  o svojich emóciách a ako sa práve cítila.“

Hirschbiegelov prvý pocit o Dianinej osobnosti bol, že je ako staromódna filmová hviezda, niečo ako Marlene Dietrich. „Vyžarovala istý druh energie, ktorý vidíte len pri týchto veľkých hviezdach a rovnako ako všetky legendy, ani ona nebola perfektná, ale práve to ich robí skutočnými a práve preto ich ľudia obdivujú. A Dianu milovali všetky ženy na svete.“

Čím viac Hirschbiegel Dianu študoval, tým viac mu jej osobnosť imponovala. Jej charakter opisuje ako najfascinujúcejší a najkomplexnejší, s akým kedy pracoval. „Ona skutočne menila pravidlá. Keď sa privydáte do kráľovskej rodiny, sú len dva spôsoby, ako môžete existovať: buď ich pravidlá prijmete, čo vedie k veľkej izolácii a pre ženu to vôbec nie je zábavné, alebo sa rozhodnete byť rebelom a na oko pravidlá rešpektovať, ale zároveň ísť proti nim.“ A to je presne to, čo urobila aj Diana a on ju zato veľmi obdivuje. „Bola rebelom, bola neistá a ustráchaná ale zároveň bola aj bojovná a to sa mi na nej veľmi páči. Hasnatova stará matka ju prirovnávala k levici a presne tým aj bola.“

Odteraz o filme Diana nemusíte len čítať. Môžete si ho vychutnať priamo v slovenských kinách. Prajeme Vám príjemný zážitok.

 


Bonton Film podporuje výzvy

Image 3

Predčasní rodičia a bábätká do dlane

Cieľovou skupinou sú rodiny predčasne narodených detí a detí s telesným a mentálnym postihom , ktoré mali veľmi ťažký začiatok svojho života a žijú momentálne s postihnutím, či oslabenou imunitou, ale už aj relatívne zdravé. Prekonali veľmi ťažké obdobie od prvých minút narodenia a niektorí už stihli dobehnúť svojich rovesníkov. Všetky rodiny zažívali zložité obdobie, keď ich deti bojovali o život v inkubátore a oni im nevedeli pomôcť. Deti si prešli veľkým množstvom vyšetrení, operačných zákrokov, rehabilitačných cvičení. Časť prichádza aj k rozpadu manželstva ,lebo rodičia nedokážu túto skutočnosť zvládnuť. Zažili situácie, kde veľa ľudí nedokázalo pochopiť, napr. prečo nemôžu ísť s dieťaťom do kolektívu, prečo nemôžu absolvovať návštevy, nemôžu cestovať... Konkrétne v našej skupine sú deti s DMO, epilepsiou, hyperaktivitou, poruchami výživy, učenia, spávania ale aj rizikové zdravé deti.Plánujeme zriadiť rehabilitačné terapeutické komunitne centrum, kde sa budú tieto deti a rodiny stretávať a vzdelávať ako aj navštevovať krúžky a terapie ,rehabilitácie. A na to potrebujeme 10 000eur

Podporiť výzvu

Image 1

Záchrana kultúrneho dedičstva hradu Tematín a Očkovskej mohyly

Hrad Tematín z 13. storočia veky stráži považskú dolinu, v ktorej sa nachádza aj Očkovská mohyla pravekého kniežaťa z doby bronzovej....

Podporiť výzvu

Image 3

NÁVRAT dáva opusteným deťom RODINU NAMIESTO HRAČIEK

Nedávame deťom hračky, nachádzame pre ne rodiny....

Podporiť výzvu

Image 1

Biela pastelka - Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska

Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska je občianske združenie, ktorého členmi sú ľudia so zrakovým postihnutím, ich priaznivci, priatelia a rodičia nevidiacich a slabozrakých detí. Vznikla v roku 1990 a svoje...

Podporiť výzvu