O bločkovej lotérii
Netipujem, nekupujem žreby, neposielam vylúštené krížovky či sudoku. Jednoducho preto, aby som neprehrala. Aby som neprišla o peniaze do toho investované. Nemám na hry a súťaže šťastie. Vlastne, to by som klamala. Vyhrala som pekný peniaz v súťaži na portáli Ľudia ľuďom v spolupráci s nadáciou TA3. Ale to ma nič nestálo.
A tak som sa rozhodla, že využijem možnosť a budem pokúšať šťastie v bločkovej lotérii. To ma tiež vďaka internetu nič nestojí. Určite by som sa nezúčastnila, keby som v Tipose mala za každý bloček platiť 20 centov.
Poctivo zbieram bločky, občas mi donesie aj vnuk, keď niekde nájde. A ak sa náhodou nudím, tak ich registrujem a tajne dúfam, že raz vyhrám. Naivne som si myslela, že ten múdry stroj zožerie všetky bločky, tie nepravé vygeneruje, odošle ich na tie správne miesta, kde vykonajú nápravu s neposlušnými prevádzkami. Ale nie! On si zoberie len tie správne. A je na „tipujúcom“, či tú prevádzku nahlási, alebo nie. Ja som jednu nahlásila. Ale odvtedy som tam nebola, lebo neviem, či tam nebude nahlásené, kto ich „udal“. Bola som si ale vedomá, že ten tovar môžem kúpiť aj v inom, aj keď vzdialenejšom obchode.
Teraz trochu odbočím. Som smoliar.
Kúpim si mobil, v záruke sa pokazí. Opravia ho, pokazí sa opäť. Potom ho radšej vrátim. Prejdem k inému operátorovi, kúpim si mobil. Pokazí sa. Opravia, pokazí sa opäť…. A tak sa to opakuje. Po prechode k tretiemu operátorovi využijem možnosť a kúpim nový mobil. Mobil síce funguje, ale batéria sa pri minimálnom používaní vybije za 24 hodín. Reklamujem ho…
Kúpim ručný mixér. Pred skončením záruky sa pokazí. Reklamujem. Vrátia mi ho, vraj opravený. Nachvíľu. Po vypršaní záruky opäť tá istá závada. Kúpim nový…zatiaľ beží.
Kúpim si kanvicu, tesne po vypršaní záruky sa pokazí. Ďalšiu mi radšej kúpi sestra. Ako dar. V záruke sa pokazí – vypína skôr, ako sa voda začne variť.. Asi preto, lebo bola určená pre mňa. Reklamujem. Hneď pri prvej reklamácii mi dali novú, takú istú. Tá sa nevypína skôr, ale smola – nevypína vôbec. Ale to sa dá vypnúť a preto ju nereklamujem.
Sestra mi kúpi – opäť do daru – nový malý aku-vysávač. Nabije len prvý raz, potom začne štrajkovať a odmietne sa nabíjať. Reklamujem ho. Po dvoch týždňoch mi ho vrátia „opravený“. Zastrčím do zásuvky a …nenabíja. Znova reklamujem. Druhý raz tá istá závada. Po vypovedaní poslušnosti veľkého vysávača kúpim v tej istej predajni aj ten. Zatiaľ beží.
Pri registrovaní bločku zistím, že s DKP niečo nie je v poriadku. No môžem tento bloček nahlásiť, keď v tej predajni mám aktuálne jeden spotrebič v reklamácii a druhého adepta na reklamáciu doma?
Predstavte si, že bývate na dedine, kde sa dá všeličo lacnejšie kúpiť – ale bez bločku. Ľudia sú na to zvyknutí. A kupujú. A keď to nenahlasovali doteraz, prečo by sa malo zmeniť ich správanie? Kvôli bločku, na ktorý možno niečo vyhrajú? Aká je šanca? Veď ak im pôjde naozaj o tie bločky, zájdu si do prevádzky – veľkého reťazca, kde sú DKP určite správne. Spravia z jedného nákupu desať, nejaké bločky nájdu pohodené v košíkoch a môžu súťažiť. Načo si robiť starosti s nahlasovaním?
A tak som sa zamyslela nad celou bločkovou lotériou. Prečo nebol systém nastavený tak, aby sa tieto prevádzky „ našli“ tak, že by sa zaregistrovali aj „zlé“ bločky, ale by automaticky boli uložené niekde do osobitnej „priehradky“? A kompetentní by sa nemuseli spoliehať na podnety občanov.
Ak je premiér presvedčený, že veľké daňové úniky sú v reštauračných zariadeniach, prečo sa SOI alebo daňováci nezamerajú na tieto zariadenia? Lebo nemajú dostatok pracovníkov? Mesačne ide na výhry 40 000€. Plus jedno auto. Dajme tomu, že v hodnote 15 000€. Spolu 55 000. Koľkých zamestnancov – kontrolórov za tieto peniaze by štát mohol prijať? Alebo koľko brigádnikov, napr. z radov dôchodcov, študentov, alebo mamičiek na MD by mohol štát vyplatiť za to, že by robili kontrolné nákupy nie vo veľkých prevádzkach, ale po dedinách, prípadne v reštauráciach?
Do zlosovania idú len zaregistrované bločky a zaregistrovať sa dajú len doklady so správnym DKP. Tak o čom to celé je? Ako je motivovaný občan, aby nahlásil podniky, ktoré neplatia dane?
Alebo ešte niečo mi vŕta v hlave. Ak sa žrebuje keno, loto a neviem čo ešte, výsledky sa uverejnia hneď, bez preverovania, či boli doklady pravé, alebo nie. Prečo výsledky žrebovania sa zverejnia až o 3 dni? Čo sa vlastne preveruje za tie 3 dni na 10 – 15 bločkoch? Veď keď pri registrácii bločku uvediem čo i len jedno číslo zle, alebo čas nákupu pomýlim čo i len o minútu, už to počítač nezoberie. To sú vládni činitelia múdrejší ako počítače, keď ich musia kontrolovať? Ak áno, potom všetka česť!
Myslím si, že keď zopár správnych ľudí získa hlavné ceny – autá, premiér príde na to, že akcia nesplnila svoj účel a celá bločková lotéria sa zruší skôr, ako stihnem niečo vyhrať ja.
Emiliána Beňová podporuje výzvy
Prosím, pomôžte inv. dôchodkyni s malými vnúčatami vyriešiť pretekajúcu žumpu do pivnice
Prosím dobrých ľudí o finančnú pomoc na zakúpenie septiku, obsah žumpy preteká do pivnice a kotolne. V obci nieje kanalizácia. Ak by zostali peniažky, použila by som ich na kúpu novej postele.
Darujme zdravie formou liečebno-rehabilitačného pobytu
Hendikep. Postihnutie. Choroba. Dlhodobá. Chronická. A niekedy poúrazová. Mali by sme urobiť všetko pre obnovu, alebo náhradu porušenej funkcie, ktorá v rámci procesu rehabilitácie osoby so zdravotným postihnutím vytvorí základné predpoklady pre jej integráciu. Pre nás – ľudí so zdravotným postihnutím – je rehabilitácia najdôležitejšia. Je to šanca, nádej, ale i tvrdá drina. Posun vpred.